torsdag 7. mai 2009

Anemone nemorosa 'Kath Dryden'

Er det nærmeste jeg klarer å komme riktig navn - denne flotte, fylte hvitveisen fikk jeg av en kollega i dag. Er jeg ikke heldig? Hun visste ikke noe navn, kun at hun hade kjøpt den fordi den var så fin. Det er noen år tilbake, den sprer seg jevnt og trutt. Nå må bare jeg klare å finne en god vokseplass, man er jo livredd for å ta livet av planta før man i det hele tatt har fått den i jorda. Navnet fant jeg hos Pacific Bulb Society, det er en side jeg stadig vekk kommer tilbake til. Der finner man masse matnyttig og lekre bilder. Bildet mitt er fra kjøkkenbordet, den henger litt etter turen hjem, som foregikk i sekk. Og, innom tannlegen var den også. Nå er jeg ferdig for en stund. Knekt tann og rotfylling, det koster.

Gladnyhet! Eldstemann har begynt i lære på kirkegården. Han storkoser seg, klipper gress, graver opp nye graver og kjører traktor. Alt har skjedd så fort, møte på tirsdag med Fasvo, i går var han i full jobb! Han teller dollar og skal opprette egen bankkonto; med bankkort. Det er viktig;D Endelig fant han noe som han trives med. Kirkegården er nærmeste nabo, så han er der på under et minutt. Dette er gøy! Eller; det er en suksess, mamma - som han sa i går.


Posted by Picasa

12 kommentarer:

Maiblomst sa...

Eit eldre ektepar i nabolaget har denne kvitveisen. Gjekk forbi i går, og kom til at eg må spørje om å få/bytte ein bit ein dag. Dei er utruleg flotte!

solfrid sa...

Gå og spør - de er så fine!

Herdis sa...

Så fint at gutten din har funne noko som han trivst med. Det har alt å seie. Kvitveisen var veldig søt!

solfrid sa...

Herdis; han er i så godt humør - det er en fryd å oppleve.

Fasvo skal ha all ære;

http://www.fasvo.no/

Merethe sa...

Det var en vakker hvitveis.
Så flott at sønnen din trives. :) Har alt å si at barna har det bra. Da får mor det bra også :)

Mariann sa...

Jeg har også nettopp skaffet meg en fyllt hvitveis, de er så fine. Jeg kjøpte min, den heter ' Vestal'.
Kjekt når ungene finner noe de trives å jobbe med.

Villrose sa...

Så nydelig 'veis!
Og gratulerer med avkommets suksess :-)

Lene fra Lillehammer sa...

Så flott at han har fått seg jobb, man føler seg så nyttig da og ikke minst så bygger man opp selvtillitten sin. Jeg vet hvordan det er å gå arbeidsledig og føle seg nyttesløs, ingen god greie det. Så grautlerer til han.
Og duuuuuuuuuuuuuu, må du friste med sånne lekkerbisker? Den var flott altså. Hvorfor kan det ikke vokse sånt i naturen?
Ha en flott helg Solfrid og takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Er du maijente du også forresten?

solfrid sa...

Det fine for Sondre er at han har en diagnose som gjør at han ikke fungerer på skole (høytfungerende autist). Han utviklet seg normalt, språk, motorikk, skrive, regne - men sosialt fungerer han meget dårlig. HJodet er der det skal være;D Fikk ikke diagnose før han vasr 12. Det har vært mange og lange vonde år på skolen. Vi har vridd hodet lenge - og endelig er det ferdigvridd ;DD

Han trives, og mottar snart sin første lønn. Harn har vel snart shoppa opp hele nettet - i hodet.

Jada, Lene - jeg er maibarn - den 29. Det snakker vi aldri høyt om. Mulig det har noe med alderen å gjøre...

pepperkverna sa...

Fantastisk vakre blomserbilder hos deg. Til å bli glad av! Hege

Frøya-Heidi sa...

Jeg skjønner så godt hvor glad du er for at det har ordnet seg for sønnen din.

Jeg har en på 18 år, som bare går hjemme (har vært vikar litt i barnehagen). Jeg skal bli så glad om han finner seg en jobb som han liker!

Flott veis, ligner veldig på Vestal.

God lørdag til deg og dine!

solfrid sa...

Takk for det pepperkverna!

Heidi; det er nok 'Vestal'. Bare jeg som surrer.

Det er gutter som dropper oftest ut av skolen. Hva kan vi gjøre med det? Muligens et system som ikke bare baserer seg på teori og atter teori. Praktisk arbeid og mulighet for firma å ta inn unge gutter på praksis/lærlingplass. Man ser det allerede i tidlig alder. Gutter faller ut av systemet, ukonsentrerte og skravlete... De har behov for aktivitet og utfordringer. Utviklingen går sakte, men det kommer - det er jeg sikker på. Det som er ille er at vi hele tiden må kjempe for barna våre. Intet er enkelt... Jeg vet at gutten din vil få seg jobb, hvis noen bare vil gi ham en sjans - stå på Heidi! Håper auriklene oppfører seg pent;D