torsdag 16. april 2009

'Miss Mini'

Er en orientpet. Orientpet er et resultat av kryssning mellom L. orientale og L. longiflorum. Denne kommer fra en serie med minililjer, tilpasset potter (ikke så høye) som selges i butikkene nå. Denne stod hos Mester Grønn og luktet så sterkt at jeg måtte bare kjøpe en. Jeg kjøpte en med kun knopper, slik at jeg får nyte blomstringen hjemme. Disse lå i bunnen og ble satt i glass i går. I dag, vel hjemme fra jobb - slo den deilige lukta i mot oss . Nydelig rosafarge,med svakt grønne striper.

Posted by Picasa

5 kommentarer:

Marit sa...

Så nydelig den er! Jeg synes mange ganger at de små kan være like flotte som de store. Liljer får en uansett ikke får mye av, så det er bare å kaste seg over de som er i butikken ;-)

Berit sa...

Lækkert!
Og velduftende i tillegg.
Hvis de nå kunne være lettdyrkelige også, ble det reine Kinderegget for oss smågale.

Mete sa...

Nydelig! Og lukten er jo bare herlig!

IngunnBW sa...

For en flott farge! Spesielt nydelig var den :) Liljer passer overalt de, i både rosebed og staudebed og enkelte også i Rhododendron- og skogsbed. Kanskje jeg får med meg både liljer og annet snadder fra hagemessen i dag. Gleder meg vilt!

solfrid sa...

Planten står på trappen og venner seg til utelivet. Det er noen fantastiske dager, med god varme og sol!
Liljer får vi aldri nok, nei=DDD

Heldige dere soms kal på hagemesse - kos dere!