mandag 20. oktober 2008

Advarsel; sterke bilder

Det var en smule kvalmt å åpne komposten i går klokken 10.06. Spyfluene har en syklus som fascinerer. Avfallet fra elgen ble dekket godt til, synes nå jeg - allikevel var det en bølgende hvit masse som møtte meg forrige uke. OK, vi prøver igjen, tenkte jeg. Kokende vann pluss null tilgang og god tildekking skulle vel hjelpe. Neida, i går var det nesten verre. Da ble det massemord i stor skala og en sjekk i morgen viser om jeg har klart det. Var bare litt ekkelt.

















Årets 'Swan Neck' står vel nesten i stil med fjorårets gulrotavling. Nesten en svanenakke, dårlig krumning. Kun 1- en - ble årets resultat.





Selvutnevt til årets gulrotdyrker. Den skulle i utgangspunktet også være lilla.

Har endelig postet alle frøene som har tilbragt de siste 6 dagene i sekken, frem og tilbake på jobb. Alle hjerter gleder seg - håper jeg.

Ha en strålende kveld!

6 kommentarer:

hildeG sa...

usjom - spyfluer er ekkelt...

nefertiti sa...

Æsj :-(

Berit sa...

Yuk! Det hender jeg er glad for at jeg ikke har varmkompost

http://smgj.wordpress.com/ sa...

Flere sterke bilder:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=250820.0

:D

Vivishagerom sa...

Gulerotavlinga de er like vellykket som min, derfor har jeg lagt gulerotsåing/avling på hylla. Best å gi seg mens vi er på topp.

Anonym sa...

Nå er jeg også et øyeblikk glad for at jeg ikke har varmkompost. Men, gulrota di kvalifiserer jo til så mangt;
-årets gulrotavling
-verdens største golfball
-årets hittil verst plugga ball
osv.