fredag 30. januar 2009

Der sto det




8 potter med Begonia rex stod og lyste i mot meg. Fire dager i uka går jeg forbi etter jobb; titter nysgjerrig inn hver gang. I dag stod det noe nytt der! Aha! Jeg iler inn, utstøter noen rare lyder og spør om prisen? Nei, de er så nye at de ikke har fått på den enda. OK; jeg legger ut om sommer, potter og blader. Omskrevet blir det fine i potter på sommeren og blader som gir nye småplanter. Jenta nikker og skjønner ingenting. Jovelveil, vi kjøper okkesom halvparten av de åtte, da har vi øket vår samling med fire nye sorter. De er kjempefine!
Nytt på nytt i farta!


Side med masse Begoniainfo.






6 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Hvor kan man få tak i slike herligheter tro? Jeg har lært noe nytt.....rexer er tingen!

Marit sa...

Jeg får sånne flashback fra min barndom når jegs er disse rexene. Min bestemor og siden min tante hadde kjempeeksemplarer av disse. Jeg synes de er fine, men har så langt styrt unna de. jeg har ikke plass, for jeg har for mange clivia...
De har utrolig flotte mønstre da, så jeg skjønner godt at du har falt for de.

Anne på Moseplassen sa...

så flotte da!
Mannen og jeg "oppdaget" begonia rex for noen år siden på plantasjen, de hadde ett bordt fyllt med de mest fantastiske bladplantene jeg har sett. Siden har jeg fulgt med på alt som er å få,(med øynene vel og merke, viljestyrke..) men har for tiden ingen i huset sjøl. Men når vi kommer i orden her så blir det definitivt!

Silja sa...

De var kjempelekre! Et skikkeliog scoop!
Jeg må øke beholdningen litt før det skal plantes krukker i sommer vet jeg.

Wenche sa...

Kjempeflott bladverk på de rex'ene. Har vært på jakt etter frø uten å finne det, men de må kanskje stiklingsformeres?

Tror jeg må sjekke om det lar seg gjøre å finne dem her i Oslo også. Eller kanskje du er klar til å bytte bort/selge noen stiklinger etterhvert utover våren?

Vivishagerom sa...

Konklusjonen her må være at det lønner seg å være en titter. Ikke gi opp om det ikke skulle være noe å titte på. Fortsett og titt. Kjempe flotte. Ha en fin lørdag.