torsdag 26. februar 2009

Begonia rex

Blomsterbutikkene har begynt å få øynene opp for denne flotte bladplanten. I vinduskarmene står det nå 10 forskjellige sorter som jeg gleder meg intenst til å bruke til sommeren. Jeg har tenkt å jakte på navn på alle sammen da de er navnløse fra butikken. Nettsider er det nok av; enkelte planter dukker opp med forskjellige navn.

Utover våren vil jeg legge ut bytteblader på Hagegal - slik at vi kan bytte til oss sorter vi ikke har. Det må bli litt varmere før vi begynner. For, jeg regner med at flere vil være med på dette?


Ei lenke med smakebiter av flotte blader.

Der vil jeg nok finne navn på de fleste jeg har kjøpt; det ser ut til å være de mest vanlige som er i salg her på berget.


6 kommentarer:

Frøya-Heidi sa...

Ja, lekkert, lekkert, lekkert! Hvis jeg kommer over noen rexer, så skal jeg kjøpe =)

solfrid sa...

Lekkert, ja=DD

Prøvde meg på bladformering i fjor. Det gikk ikke bra; alle tørket ut - grunnet min egen dumhet. I år vet jeg bedre (ja, man lærer som godt er) og har planen klar. Det skal være veldig lett å bladformere Begonia.

Tove sa...

utrolig flotte :-)

Røsslyng sa...

hmpf, du og disse hersens lenkene til alskens fristelser...

;D

solfrid sa...

Røsslyng da - jeg er jo bare en snill og høflig pike.

Har du ikke lyst å prøve bladformering?*blunke-blunke med vakre blå øyne*

Røsslyng sa...

Joda, bladformering høres kjekt ut det
...for dem som har flotte blader å bruke til denslags...
Tror jeg snart må ut på rexjakt for jeg går av hengslene
:)