fredag 20. februar 2009

For ever snø

Nå har det vært ferie for guttene; stillestand for mor. Sigurd har vært på SFO, mor har jobbet og far har jobbet. Kjedelig? Neida. Vinterferie har aldri vært ferie for oss. jeg sparer alltid feriedager til lysere tider. Som barn kan jeg ikke huske å ha vært på vinterferie; ikke hadde vi hytte og ikke hadde vi råd - vil jeg tro. Nybygd hus og små barn.
Det spirer i pottene inne; ute ser det ut som vinteren skal vare for resten av året ;o)


Har jeg gått på ski? Nei. Skal jeg gå på ski? Nei. Drømmer jeg om å gå på ski? Nei. Har jeg dårlig samvittighet for ikke å gå på ski? Nei.

Har spist ferske Hvaler-reker i dag. De er fantastisk gode just nu. Rekene er best på vinteren; kalde havstrømmer er årsaken til det - rekene trives best da.


Ha fri hele helgen. I morgen skal jeg på kino med mellomste - Rosa Panteren. Ikke for det jeg har så innmari lyst, men må man så må man. Man overlever vel det også. Hysteriske filmer er noe man må slite seg gjennom med jevne mellomrom. Jeg er stor fan av Peter Sellers - så Zwarts film må bare bli en nedtur.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Bare for å sjekke kommentarfeltet.

Anonym sa...

Bruker navn/nettadresse; går så det suser.

Anonym sa...

Bare man husker å skrive navnet sitt =DD

Hvis ikke er man anonym.

Ellen Walnum sa...

"Har jeg gått på ski? Nei. Skal jeg gå på ski? Nei. Drømmer jeg om å gå på ski? Nei. Har jeg dårlig samvittighet for ikke å gå på ski? Nei."

Som om jeg skulle sagt det selv. Har aldri skjønt poenget med å halse rundt med disse plankene på bena......

Herdis sa...

Men damer: å gå på ski er MORO!! Dermed basta! Ellers skal de få leve i uvitenhet for meg; eg ønsker alle damer, med og utan ski, ei god helg:-)

Merethe sa...

Ja her er det også snø så det monner...har aldri hatt så mye snø her på di årene jeg har bodd på hedmarken. Så den ligger vel til santans.

Anonym sa...

Ja, det var ganske moro på ski, altså. Snør her også. Er vel kommet 10 nye cm i natt, tenker jeg.
Hilsen hun med halebeinet i fatle :-D

Sigrid sa...

Jeg er så enig ;-) De plankene er bare i veien. Takke meg til snøsmelting og vår ....sukk

solfrid sa...

Nå er det snart tid for truger, hest og slede. Her laver det ned.

Herdis og damen med halebenet i fatle; jeg kan gå på ski - men, man må ha lyst. Den lysten har ikke dukket opp i år.


Nå sner det sidelengs og loddrett. Usj. Er i vårmodus. I fjor var sneklokkene fremme på denne tiden. Usj, igjen.

solfrid sa...

Har du et barn som gjerne vil gå på Den Rosa Panteren 2? Snakk bort lysten. Det er den dårligste komedien jeg har vært på med ungene. Vi lo 3 ganger i løpet av 90 minutter.

Kjøpte Snabbgrabbar på DVD og ler heller av dem.