lørdag 25. oktober 2008

Sigurd har vondt i tanna, eller ved siden av

Sigurd minstemann ringer fortvilet, skrikende, oppløst i tårer, ti på åtte;
"det gjør så vondt!!"
"hva da ?"
"i tanna, eller ikke tanna, ved siden av!!, du må komme hjem!! " (pappa er ikke hjemme)
"du vet jeg jobber til åtte"
"vrææææææl"
her kommer en lang diskusjon om arbeidstid og ansvar (for mamma, så klart)
"da er jeg snart hjemme, da"
snørr, tårer, stygge ord (uff, ja, jeg har sviktet der) fra Sigurd, så kommer han med; "sjokolade, har du husket sjokolade, mamma?"

Hvordan kan det ha seg, midt inne i all vondten, at man husker slike ting ? Han klarer nesten ikke å spise. Men, sjokolade skal han ha. Han fikk en Ibux, det hjalp. Sjokolade også. (Nå vil dere kanskje si at man ikke spiser sjokolade på fredager. Men, han blir litt bortskjemt de helgene de to eldste er på avlastning).

Har plukket ut Dianthusfrø fra frøesken. Dianthus spirer lett og er ingen primadonna i oppførsel. Blomstrer mye og lenge. Fikk dilla i fjor, da jeg hadde mine første blomster på Dianthus nigrescens 'Sooty'. Den er to-årig og kommer med rosett første året. Den er dritlekker. De selvsår seg flittig.

4 kommentarer:

Røsslyng sa...

Sjokolade er da helt klart den beste medisinen mot tannverk :o)

Sine sa...

...og mot de meste annet, tenker jeg.

Underholdende situasjon, opplest til fornøyelse hos jentene her hos oss. I dag blir det sjokolade på dem.

Anonym sa...

Vitner om helt spesielle egenskaper. Han er i stand til å ta viktige beslutninger i en stresset situasjon :-D

Ellen Walnum sa...

....ja her gjelder det helt klart å prioritere:-)