lørdag 4. oktober 2008

Øyvind etterlyser siste nytt

Men jeg har så mye å gjøre, ser du. Det å være hockeymamma er slitsomt. Har du prøvd å stikke nesen ned i en hockeybag, en sånn schvær sak fra Jofa? Det lukter. Ille. Poden på ni har stått opp hver eneste morgen (husk, det har vært høstferie i hællæland), spist sin havregrøt med brunost og dratt avgårde med friskt mot. Trent fra åtte til tre hver dag, kjekk kar.
Fullt så kjekk er ikke han på 53. Han har begynt å spille ishockey, igjen (støl, støl, støl). Om det er en form for panikk, har jeg ikke funnet ut, men han måtte finne den sporten som gir mest skader. Rettet ikke blikket mot oldboyslaget, neida - han måtte egle seg innpå noen jyplinger. Altså. Han spiller golf. Holder ikke det? Ikke utfordringer nok? Spillerlisens og forsikring i boks. Han er visstnok den eldste i Norge som betaler lisens. Jada.
Ukens svenske må vel bli Carolina Gynning . Spermakrem??? Fjaser man rundt i sin egen lille andedam og smører seg inn med slike ekle ting, må man vel for fanden tåle å få noen saftige kommentarer vedrørende teamet. Hø-hø. Sextrakasering? Ikke enig.
Rakkern, der var Stabæk seriemestere. Alanzinho er den søteste fotballspilleren jeg vet om akkurat nå. Beina går som små propeller. Nuddelig. Tarik har rykket ned til sølvplass.
Er det noen av dere som leser Thomas Hylland Eriksen? Har stoor sans for mannen, men har alltid problemer med å lese hva han skriver. Han er skribent i Magasinet og hver gang jeg setter i gang, så går hjernen i firetusen. Jeg klarer ikke å lese saaakte, automatisk dukker stemmen hans opp i hodet og han tar over. Klarer ikke å stoppe. Merksnodig. Har du hørt han snakke?

Så dere det??
Luft mellom linjene. Nefertiti?


KLAR FOR NESTE ÅR FRØ?

Oh, my dearest, I'm looking forward to january.

Rudbeckia 'Cherry Brandy' - denne har jeg vært innom før, men nevner den igjen. En HHA; Half Hardy Annual. x hirta som kan overleve milde vintre.

Antirrhinum majus nanum 'Bronze Dragon'. I år sådde jeg løvemunn direkte (april) og det skal jeg gjøre i 2009, også. Det fungerer utmerket.

Papaver somniferum 'Blackcurrant Fizz'. Ettåringer er vi glade i. I år har Iberian vært drittlei valmuer, har ikke rørt småspirene engang. Good.

Calendula officinalis 'Chrysantha'. Ja. Jeg er glad i gult. Så enkelt er det.

Lathyrus odorata 'Melody Rose'. Faktisk så ble de jeg sådde i begynnelsen av juni gørfine. Så det så.

Eschscholzia californica 'Jelly Beans'. Knotenavn, men det oppveies av utseende.


Pennisetum villosum Cream Falls. Den var fin den.


Fortsettelse følger en annen dag.

Forresten, for dere som ikke har sett ham på en stund; He's back.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Thomas Hylland Eriksen snakker på inn- og utpust. Ordrik. Blir matt. ;-)

Signe sa...

Jasså, han er tilbake....


Ser du har sådd løvemunn rett ut, kanskje jeg skal forsøke det neste år. Det er jo skikkelig fine sommerblomster :)

Britt Åse sa...

Jah-haha! sånn snakker han. Har ikke lest noe av ham, men jeg skjønner helt hva du mener. Lenkene til hun med spermakremen virket ikke, men jeg tar poenget. Jeezes!!

He's back, ja. De er nok hysterisk lykkelige, undersåttene hans, nå.

Han gubben din bør kanskje få litt mindre fullgjødsel på frokostgrøten sin? Hihihi!

Anonym sa...

Ja, da er du tilgitt for å ha latt sladrespalten seile sin egen sjø de siste dagene. ;-)

Her satses det på at en annen klubb som begynner på Sta skal ta et langt steg i retning Tippeligaen og det med den eneste spiller i det norske seriesystemet som kan overgå Alanzinho... Myggen :D