mandag 17. november 2008

HildeGs meme

HildeG, jeg svarer i egen blogg. smgj har utfordret meg.


1. Hvis du kunne, ville du leid inn en hagedesigner? Hvis nei, hvorfor – hvis ja: hvem?
Nei, min hage er mitt design. Hager kun for min egen del og ikke for at naboen skal snakke om designhagen i nummer 50.

2. Er du fornøyd med størrelsen på hagen din. Ville du hatt den større, mindre? Hvorfor?
Den er akkurat passe, verken for stor eller for liten. Det går ikke fort, men en dag har jeg klart å fylle den helt helt ut. Har sååå god tid.

3. Nevn minst to hagegale du misunner (ikke på noen negativ måte, da…) – og hvorfor(og ikke nødvendigvis for hagerelaterte ting, det er tross alt november…)
Vanskelig. ellea; for hennes deilige lysthus. Magnar; for hans overskudd til å dele kunnskap og frø. Jeg håper å kunne få like mye overskudd om noen år.

4. Ville du flyttet hagen din til en annen klimasone hvis du kunne? Hvilken?
På sommeren er det just presis slik jeg vil ha det. Mildt og vått. Vinteren er en helt annen historie. Mildt og vått. Da ville jeg nok bodd i et kaldere klima.

5. Hager du alene, eller sammen med din kjære? Hva bidrar han/hun med?
Eh, min kjære hager ikke. Jeg trives med å hage alene, men skulle enkelte dager ønske litt større forståelse for jord, frø og rot...

6. Hvorfor hager du?
Det gir meg ro, glede og overskudd.

7. Ser du en åndelig/metafysisk dimensjon i hagen?
Nei.

8. Har du begynt å glede deg til våren, eller gleder du deg mest til jul foreløpig?
Nja. Jula er grei nok, men ikke den høytiden jeg er mest glad i. Jula er en 4, våren er en høydare, den får en 10!

Utfordrer ellea og Lene i Fredrikstad.

2 kommentarer:

hildeG sa...

Bra med utfordringer:)
Det med størrelsen på hagen er vanskelig, syns jeg. Når jeg luker er den for stor - når jeg planter trær er den for liten ;-)

Ellen Walnum sa...

Som du ser tok jeg utfordingen din:-)

Så deilig at det finnes andre som heller ikke blir helt dilerisk lykkelige ved tanken på julen:-) Synes også den er helt grei- og den kommer jo hvert enesten år enten jeg vil eller ikke......våren derimot!!!