lørdag 22. november 2008

Mammatortur

Det å stå opp klokken litt før syv når man har fri, grenser til mammatortur. Huset er ryddet for det annet kjønn, jeg har noen timer før jeg skal på jobb.
Lurer vel på om det blir nedsenking i det våte element. Med krim fra Hedmarken. Senskade har tett handling og holder grepet fra første bokstav. Faldbakken er en forfatter som overbeviser igjen og igjen - synes nå eg. Jofinn Valmann som traust politimann passser meg utmerket. Fra skjønn til krim er ingen lett overgang. Ei heller innad i miljøet. Det finnes fremdeles de som rynker på nesa over sjangeren - som forøvrig selger som hakka møkk.


Det er kaldt i dag, men skuffelsen over ikke å få frosset vann er stor. Magefølelsen sier snø i desember?

Får jeg sådd i helga montro?

7 kommentarer:

Britt Åse sa...

Du er nå så skjønn med den snølengselen din, du Solfrid!
Jeg sender en virtuell helgeklem, -det skulle vel være trygt for virus på den avstanden :-)

Ellen Walnum sa...

Jeg må bare innrømme at jeg elsker krim og alltid har gjort det:-)

Jeg også lurer på om jeg får sådd i helgen montro?

.......og termos er snart underveis:-)

Unknown sa...

Krim selger som hakka møkk. Annen litteratur ikke. Kan det ligge misunnelse bak?

Deilig helg ønskes!

solfrid sa...

Jeg vil lage engler i snøen, Britt Åse!!

Er så glad for den termosen, Ellea. Til Solfrid - fra Solfrid =D

Anita; du kan tro hva som topper utlånet på jobben? Jo Nesbø og den døde svensken...

Senskade er forøvrig knallbra. Til og med i badekaret :o)

Elisa sa...

Her har me laga snømann i dag. Ikkje så ofte det er mulig på desse kantar. Fint når snøen kjem, men også fint når den smeltar, må eg innrømme. Eit par dagar er nok for meg...

solfrid sa...

Komprimerte vintre tar vi gjerne; bare de kommer på riktige dager =D

Det er lengselen etter de tørre, kalde og lyse dagene.... Her er det mørkt, grått, leirete og vått.

Jeg har tatt frem jord og kattesand. Laminatoren er varmet opp - her skal det skrives navnelapper!

Unknown sa...

Ja, mammatortur!!! Hilsen en medtorturert trøtt mamma, som nå har vært oppe i et par timer allerede.