søndag 7. september 2008

Frø for 2009

En av mine faste frøpushere; Plants of Distinction, har sendt meg nye frø:

Nicotiana 'Bridesmaid' - ettårig, forkultiveres
Mimulus 'Pastel Mixed' kan såes direkte på vokseplassen
Panicum 'Frosted Explosion' ettårig, forkultiveres
Lathyrus 'Pulsar' ettårig, rett på vokseplassen
Codonopsis forrestii staude
Cheiranthus cheiri 'Treasure Red' og 'Tudor Rose' , biennale, såes på høsten
Ptilotus exaltatus 'Joey' ettrårig, forkultiveres
Godetia 'Salmon Glove' (bonusfrø)

Thompson & Morgan har også vært hyggelige:

Helenium autumnale Sunshine Hybrid staude
Nemesia strumosa Paintbox ettårig
Nemesia caerulea ettårig
Helenium puberleum Autumn Lollipop staude
Dianthus chinensis heddewigii Black And White Minstrels ettårig
Sanguisorba tenuifolia staude
Dianthus superbus Crimsonia staude
Geranium maderense ettårig (egentlig toårig/staude, litt kaldt her i Norge)

2 kommentarer:

Lene fra Lillehammer sa...

Ja da er det bare å begynne å så Solfrid. Jeg har så vidt begynt jeg også selv om det kanskje er litt for tidlig enda, men shit au! Venter også på frø fra T&M og tenker jeg begynner for fult når de kommer.

solfrid sa...

Frøgærninger... Mye nytt og lekkert fra pusherne våre. Sliter med HTML og føler meg helt noldus. Legger meg og prøver igjen i morgen.