tirsdag 16. september 2008

Lilium pardalinum.....

Ble kjøpt som dyr løk hos Langangen 2007. Ikke har jeg sett snurten av den, før i dag. Nå hadde jeg vel i utgangspunktet fortrengt det bedet - som skal bort og erstattes av stein. Nok om det. Mellom gule blader av vortemelk og gamle liljestubber, titter det frem en liten sak som lyser. Hva er det? Jo, en Lilium pardalinum, Goshameg. Masse bilder fikk jeg tatt, men det er der noget som har knust musa til fotopcen. Den stasjonære. Laster ikke bilder på den bærbare. Den er så nydelig. Jeg simpelthen elsker orange. Den skal stå i det gule/orange-bedet engang...

Nå er det dusj og jobb. Har fått gravd ned masse tulipan- og liljeløk. Hurra for meg!

8 kommentarer:

hajal. sa...

Lilium pardalinum er nyyydelig, men min kom bare med blad i år..... alledei andre liljene blomstra, men ikkje pardalinum... (snufs, snufs...)

Randines hageblogg sa...

Nydelig Tigerlilje, grøssende vakker!

Vivishagerom sa...

Kjempe fin lilje. Skjønner godt at du ble glad for å se en slik skjønnhet i beddet.

hildeG sa...

Jeg ble stående som fjetret første gang jeg så denne i Bot. hage i Gøteborg. Fikk endelig tak i den for noen år siden - snille Jonny stilte opp - og den både trives og sprer seg i min hage - hurra!

Anonym sa...

Woooow! :-)

Herdis sa...

Håper du får orden på PC-tilhøva dine snart. Er veldig irriterande å ikkje kunne legge ut bilder når ein har ny blogg attpå til. Ellers var lilja kjempefin, eg er og glad i orange.
(Tips- mulig du veit det frå før da: gå inn på ein blogg som har skravleboks og klikk på "Get a cbox" nederst i feltet. Da får du tilbud om å registrere deg gratis, og laste ned boks til sida di....)

solfrid sa...

Jeg har prøvd det, Herdis, men det var det med tålmodighet og teknisk innsikt =O

Herdis sa...

Ja, men eg har alltid sett på deg som ei med kjempebra teknisk innsikt! Du har ofte gitt råd på forumet om ting eg ikkje har forstått bæret av.